
30+ jaar uw partner in wachtkamer inrichting.
Advies, ontwerp en realisatie
In onze design studio komt de inrichting van uw wachtkamer met een 2D en 3D tekening tot leven.
1000 m2 showroom met veel wachtkamermeubilair
Kom langs voor een heerlijk kopje koffie en laat u inspireren!
Gerenommeerde merken
Netwerk van leveranciers van de grootste merken. Hufterproof maar comfortabel meubilair met hoogwaardige afwerking.
Een wachtkamer inrichting voor de praktijk: Comfortabel en klinisch reinigbaar.
Voor de zorg is een doordacht interieur met een uitnodigende sfeer in combinatie met hygiënisch en comfortabel meubilair een must. Een verzorgde en doordachte wachtkamer inrichting draagt bij aan een prettige beleving van de zorg en heeft een positieve invloed op de ervaring van de zorg bij de behandelaar. De juiste indeling, kleur, product en materiaalkeuze helpen daarnaast uw patiënten rustiger en minder gestresst te laten zijn. Naast advies indeling, meubelkeuze en materialisatie kunnen we ook een totaalontwerp voor u maken.
Meer weten over zorg en praktijkinrichting?
Wachtkamermeubilair voor de perfecte wachtkamer inrichting.
Vooral het wachtkamermeubilair speelt een belangrijke rol in de beleving van uw bezoekers. Wachtkamermeubilair met een hoog zitcomfort en diversiteit aan zitmogelijkheden maakt wachten nou eenmaal prettiger. In ons assortiment vindt u een groot aanbod duurzaam en comfortabel meubilair voor uw wachtruimte. Wij leveren wachtkamer meubilair in veel stijlen, maten, kleuren en materialen en dit allemaal binnen diverse prijsklassen.
Een nieuwe wachtkamerinrichting in 5 stappen.
1.Inventarisatie & advies

Een nieuwe wachtkamer inrichting start met een eerste kennismaking. Dit kan bij ons in de showroom of bij u in de praktijk. Wij weten hoe druk u het heeft dus ook op basis van alleen een plattegrond kunnen we alvast een voorstel maken. Geen plattegrond? Dan meten we de ruimte vrijblijvend in. Op basis van uw wensen en eisen volgt ons advies op ergonomie, functionaliteit, akoestiek, licht etc.
2. Concept ontwerp en begroting.

Een nieuwe wachtkamer inrichting begint een goed plan waarbij aan alle eisen en wensen wordt voldaan. Denk hierbij aan routing, comfort en uitvoering. Op basis van uw plattegrond onderzoeken we wat de mogelijkheden zijn van de ruimte(s). Wij bespreken de indelingsopties met u en met uw feedback komen we op een ideale indeling uit. Dit werken we uit in een concept offerte. Deze integrale manier van werken zorgt dat we snel een werkbaar en haalbaar plan hebben.
3. Definitief ontwerp + offerte

In onze showroom kunt u het aangeboden wachtkamermeubilair uitproberen. Samen met u zoeken we naar de juiste balans in budget, uitstraling en sfeer. Wanneer alles definitief is werken we alles uit in een definitieve offerte en realistische 3D tekeningen, zodat u een goed beeld krijgt van uw nieuwe praktijkinrichting.
4. Materialisatie en kleur

Wanneer de indeling, de producten en uitstraling definitief is zoeken we met u de best passende materialen uit binnen het budget. In onze design studio hebben wij stoffen, vloerafwerkingen, verfstalen van tientallen leveranciers zodat we 1 compleet geheel kunnen maken. De stofferingen die we gebruiken voor de zorg zijn klinisch reinigbaar en de materialen hufterproof, waardoor uw investering een duurzame is.
5. Levering en montage door OOFF.

Wanneer u overgaat tot bestelling zorgen wij voor een heldere planning en goede tussentijdse communicatie. Het installeren van de wachtkamerinrichting gebeurt door onze eigen monteurs. Zij hebben jarenlang ervaring met onze producten.
Maar ook service is een belangrijk bij een wachtkamer inrichting. Gaat er iets kapot, ook na de garantie is verlopen kunt u op ons rekenen.
Ook vrijbijvend advies voor uw nieuwe wachtkamer inrichting?
Aankleding wachtkamer inrichting.
Of u nu op zoek bent naar een totale wachtkamer inrichting of alleen een comfortabel zitje voor op kantoor, de aankleding maakt de wachtkamer inrichting af. Veel mensen ervaren wachten als vervelend en een goede wachtkamer inrichting leidt de bezoeker hiervan af. Dit kan door middel van een informatiescherm, een mooie print aan de wand, tijdschriftenrekken en/of een kinderspeelplek. Naast indeling denken wij ook graag met u mee hoe we van de wachtruimte een fijne plek kunnen maken. Aankleding van de wachtkamer kan bestaan uit:
Verlichting: Denk aan een gezellig hanglampje of een sfeervolle wandlamp of vloerlamp. Wij hebben een ruim assortiment verlichting in onze collectie.
Vloerkleed: Een vloerkleed adviseren wij niet bij de zorg vanwege hygiene, maar op kantoor kan een vloerkleed echt het verschil maken in een wachtkamerinrichting. In onze collectie vind u standaard producten maar wij maken ook vaak vloerkleden op maat.
Behang: Een mooi behang maakt een wachtkamer een stuk leuker. We hebben prachtige prints, texturen en kleuren in ons assortiment waardoor uw wand tot leven komt.
Groen: Een gezellig plantje of een junglewand maakt de wachtkamer helemaal af. Weinig licht? Kies dan voor een mooie kunstplant.
Kapstok: Een vrijstaande kapstok is niet alleen praktisch, maar met onze collectie ook echt de eye-catcher van de wachtkamer inrichting. Wij hebben een ruim assortiment kapstokken en andere producten voor de garderobe in onze collectie.

De ideale wachtkamer inrichting voor uw bedrijf.
Op kantoor stelt men andere eisen aan de wachtkamer inrichting dan bij een zorgpraktijk. Comfort en uitstraling zijn hier belangrijke uitgangspunten, omdat de wachtkamer echt het visitekaartje is van het bedrijf. Steeds vaker zien wij dat men de mogelijkheid wil bieden om nog even te flexwerken tijdens het wachten. Dit kan in de vorm van een tafel of een comfortabele loungebank met geïntegreerde elektrapunten.
Meer weten over de mogelijkheden of een vrijblijvend indelingsadvies? Neem contact met ons op!


Wachtkamer inrichting en zitjes voor onderwijs en overheid? Hufterproof en slijtvaste zitbanken en hockers.
Wanneer de wachtkamer zeer intensief wordt gebruikt door allerlei verschillende gebruikers dient de wachtkamer inrichting efficiënt en zeer hufterproof te zijn. Naast dat bij dit meubilair de stofferingen onderhoudsvriendelijk zijn, een aantal ook klinisch reinigbar met bleek, zijn ze zeer slijtvast. Mochten ze dan een keer beschadigen zijn ze vaak zelfs eenvoudig te vervangen.
Het fijne is dat u bij ook voor ons hufterproof wachtkamermeubilair niet in hoeft te leveren op uitstraling!
Onze bestsellers wachtkamermeubilair.
OOFF. maakt werk van uw werkplek!
Van het begin tot de oplevering begeleiden we uw project betrokken, professioneel en met de hoogste service. En als we onze klanten mogen geloven is dit geen valse belofte… Bijna 450 klanten reviewen ons op Trustpilot als uitstekend met een 4.8.
Veelgestelde vragen
Zowel op indelingsadvies, interieurontwerp ( uitstraling en materialen) en productkeuze kunnen wij u helpen. Dit kan alleen voor de meubels, maar ook voor de wand en vloerafwerking.
Zeker! Als u op zoekt bent naar wachtkamer banken of wachtkamerstoelen en/of een leestafel maken wij graag een indelingstekening voor u, vaak ook meerdere opties. Daarnaast kunnen we u adviseren in materialen en kleuren. Veel van de stoffen en materialen die we bij zorginrichtingen toepassen zijn hufterproof, klinisch reinigbaar en schimmelwerend.
Ja, OOFF. levert kantoormeubilair door heel Nederland en België. We bieden ook een montageservice aan waarbij ons team de meubels voor u op locatie installeert, zodat alles direct klaar is voor gebruik.
De levertijd varieert per artikel. Toch is het voor wachtkamer inrichtingen waarschijnlijk dat je te maken krijgt met levertijd. Er zijn voor productvarianten beschikbaar en die worden meestal op bestelling geproduceerd. Uw voordeel, is dat u hele goede kwaliteit krijgt en perfect passend in het interieur. De gemiddelde levertijd is 6-8 weken voor producten met kunststof en metaal. Gestoffeerde producten zoals banken en fauteuils hebben een gemiddelde levertijd van 8-10 weken.
Snel een wachtkamer inrichting realiseren kan uiteraard ook met onze voorraad producten. Gebruik hiervoor de juiste productfilter of bel met onze product specialisten.
Zeker! U bent van harte welkom in onze showroom in Dordrecht. Hier kunt u een groot deel van ons assortiment zorgmeubilair zoals wachtkamermeubilair, spreekkamermeubilair en kantoormeubilair voor de backoffice en frontoffice bekijken en uitproberen. U krijgt dan ook direct advies van onze productspecialisten. Dit helpt om een beter beeld te krijgen van de kwaliteit, het comfort uit te proberen en de juiste materialen te kiezen in onze design studio.
Functionaliteit is altijd leidend bij ons advies voor praktijk en zorginrichtingen. Zo moeten er voldoende zitmogelijkheden zijn voor verschillende mensen. Bent u medisch specialist dan vraagt het meubilair soms nog aanvullend eisen. Daarnaast helpen we u een uitnodigende en comfortabele praktijkinrichting te realiseren.
Uw vraag niet beantwoord?
Ons team productspecialisten, ergonomie experts en interieurontwerpers helpen u graag verder bij vragen over ons assortiment of een mogelijke samenwerking .
U bent van harte welkom in onze 1000 m2 showroom!
Wij zijn elke werkdag geopend van 08:00-17:00.
Gelijk even langsrijden?